Tilaa uutiskirje
Haluatko tilata uutiskirjeemme?
Saat tietoa ajankohtaisista tarjouksista ja tuotteista.
Ota yhteyttä
© SunLines 2022
Toimenpiteemme terveysturvallisuuden (COVID-19) takaamiseksi risteilyillämme:
Huolehditaan yhdessä epidemian ehkäisystä.
Ethän tule oireisena risteilylle.
Näin turvaamme kanssamatkustajien ja henkilökunnan hyvinvoinnin.
Kiitos yhteistyöstä ja ymmärryksestäsi!
Linkkejä valtakunnallisiin ja paikallisiin koronatiedotteisiin:
Rajoitukset ja suositukset koronaepidemian aikana (valtioneuvosto)
Ajankohtaista koronaviruksesta (THL)
Uutisia aiheesta koronavirus Covid-19 (THL)
Alueellinen koronavirusepidemiatilanne ja suositukset (HUS)
Vallitsevassa poikkeustilanteessa seuraamme tilannetta jatkuvasti ja noudatamme viranomaisten ohjeita ja suosituksia. Risteilyt ja palvelut saattavat olla rajoitetut, tiedotamme näistä teitä tilanteen mukaan.
Päivitetty 1.3.2022.
Tilausristeilyn varaus- ja kuljetusehdot
Sun Ferry Oy, jäljempänä laivojen operoija, noudattaa laivojen varaamisessa ja tehtyjen varausten peruutuksissa seuraavia ehtoja. Nämä ehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun asiakas vahvistaa varauksen kirjallisesti eräpäivään mennessä. Asiakkaan on peruttava varaus, jota hän ei aio käyttää.
Laivoilla tapahtuvat tarjoilut tilataan ja määritellään aina etukäteen, kuitenkin viimeistään 14 vrk ennen lähtöä. Laivan hinta ja ruokatarjoilut laskutetaan sen henkilömäärän mukaan, jonka asiakas on ilmoittanut 8 vrk ennen risteilyä. Juomat laskutetaan todellisen kulutuksen mukaan. Maksuvälineinä laivoilla hyväksymme myös yleisimmät pankki- ja luottokortit (Visa, Eurocard/Mastercard, Visa Electron, OK-ostokortti ja American Express). Oikeus hinnanmuutoksiin pidätetään.
3. Peruutukset
Peruutuspäivä on se päivä, jona Sun Ferry Oy on saanut tiedon peruutuksesta. Jos asiakas osoittaa, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa ollakseen perillä tarkoitettuun aikaan, hyväksytään peruutus, vaikka se myöhästyisi tai ei tulisi lainkaan perille.
Mikäli asiakas peruu laivan vahvistetun varauksen 0–20 vrk ennen risteilyä, veloitetaan laivan sopimushinta. Mikäli asiakas peruu laivan vahvistetun varauksen 21–45 vrk ennen risteilyä, veloitetaan 50 % sopimushinnasta. Yli 45 vrk ennen perutuista vahvistetuista varauksista ei peritä maksua. Mikäli asiakas peruu tilatut ruokapalvelut 0–6 vrk ennen tilaisuutta, laskutetaan 100 % kustannuslaskelman arvosta.
Mikäli asiakas peruu Sun Ferry Oy:n yhteistyökumppaneilta tilaamia palveluita, noudatetaan kyseisten yhteistyökumppanien sopimusehtoja.
Matkustajien ja rahdin kuljetukseen sovelletaan kuljetusehtoja jotka ovat nähtävissä osoitteessa www.sunlines.fi. Kuljetusehdot ovat myös saatavissa Sun Ferry Oy:n toimistolta. Sun Ferry Oy:n vastuu on rajoitettu Suomen merilain mukaan.
Mahdolliset reklamaatiot on aina tehtävä välittömästi henkilökunnalle tai miehistön jäsenelle.
Mikäli tämä ei ole mahdollista, asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee reklamaatio lähettää kuukauden kuluessa tapahtumahetkestä sähköpostilla osoitteeseen sunlines@sunlines.fi. Sun Ferry Oy varaa reklamaatioiden käsittelyyn kuukauden käsittelyajan.
Sun Ferry Oy ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, kuten odottamattomista säänvaihteluista, asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.
Sun Ferry Oy:llä on oikeus perua varaus, mikäli kyseessä on ylivoimainen este (Force majeure). Tällöin asiakkaalla on oikeus saada rahat kokonaisuudessaan takaisin. Sun Ferry Oy voi myös perua varauksen, jos varausta koskevia suorituksia ei makseta ajallaan.
Rahdinottaja voi lisäksi vedota merilain 9 luku. § 5 mukaisiin vastuun kokonaisrajoitusmääriin. Matkustajan omavastuut: