Tietosuojaseloste

Henkilötietolaki (523/1999) 10 ja 24§

1. Rekisterinpitäjä

Sun Ferry Oy, (1559950-3)

Kypäräpolku 3, 00940 Helsinki

puh. +358 (0)10 504 2410, sunlines(at)sunlines.fi

2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Janne Vainio

Kypäräpolku 3, 00940 Helsinki

puh. +358 (0)10 504 2410, sunlines(at)sunlines.fi

3. Rekisterin nimi

Sun Ferry Oy:n asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste

Asiakasrekisterissä olevien henkilötietojen käsittely perustuu asiakkaiden asiakkuussuhteeseen Sun Ferry Oy:hyn.

5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

  • Asiakaspalvelun edellyttämien yhteydenottojen mahdollistaminen. Asiakassuhteen ylläpito, hoitaminen, hallinta ja kehittäminen.
  • Palvelujen tarjoaminen ja tuottaminen
  • Asiakastietojen sekä asiakas- ja kontaktihistorian hallinta.
  • Tuki- ja neuvontapalvelujen järjestäminen asiakkaalle sekä palvelutoimenpiteiden, toimeksiantojen, laskutuksen hallinta ja laadun varmistaminen.
  • Rekisterinpitäjä kerää tietoja myös asiakkaan tunnistamiseksi ja väärinkäytösten estämiseksi.
  • Sähköisten tietosisältöjen välitys niiden tilaajille.
  • Palvelujen markkinointi potentiaalisille asiakasyrityksille ja sivustovierailijoille. Markkinointia kohdistetaan rekisteröitävälle, yritykselle, yhteyshenkilölle, sivustovierailijalle tai luonnolliselle henkilölle vain tämän itse sen salliessa.
  • Markkinointiviestinnän kohdentaminen, tuote- ja palvelutarjoaman kehittäminen sekä liiketoiminnan kehittäminen ja raportointi.
  • Tutkimus ja tilastolliset analyysit. Asiakkuuksien analysointi, ennustaminen, ryhmittely ja kehittäminen.
  • Asiakaspalautteen sekä asiakaskyselyjen ja -tutkimusten tulosten käsittely, analysointi ja tilastointi.

6. Rekisterin tietosisältö

  • Nimitiedot:
    • etunimet
    • sukunimi
  • Osoitetiedot:
    • postiosoite
    • postinumero
    • postitoimipaikka
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Suoramarkkinoinnin suostumukset ja kiellot
  • Asiakkaan maksu- ja luottokortteihin liittyvät tunnisteet ja numerot:
    • pankkiyhteys
    • pankkitilin numero
  • Työnantajan, yrityksen, organisaation, järjestön, osakeyhtiön, yhtiön, yhdistyksen tms. tiedot:
    • nimi
    • osoitetiedot
    • Y-tunnus
  • Asema yrityksessä, rooli, tehtävä, titteli, työtehtävät, vastuualue tms.
  • Asiakaspalveluun tai uusasiakashankintaan liittyvät tiedot:
    • asiakaspalaute
    • asiakaspalvelutapahtumien tiedot
    • asiakkuuden alkamisaika
    • asiakkuuden päättymisaika
    • tarjoushistoria
    • tiedot aikaisemmista yhteydenotoista
    • tiedot asiakkaan tilaamista palveluista, niiden toimittamisesta ja laskuttamisesta
    • kyselyihin ja tutkimuksiin annetut tiedot ja näihin liittyvät keskustelut
    • sivustokäyttäytyminen
  • Kampanjoiden tiedot ja niihin liittyvät seurantatiedot.
  • Markkinoinnin kohdentamisessa käytettävät tunnisteet

Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kuin se sopimus, johon henkilön tietojen käsittely perustuu, on voimassa. Tiedot merkitään rekisteriin sellaisina kuin ne saadaan rekisteröidyltä ja niitä päivitetään sen mukaan, mitä rekisteröity ilmoittaa rekisterinpitäjälle. sunlines.fi-sivustolta lähetetyt lomaketiedot poistetaan automaattisesti viiden (5) vuoden kuluttua lähetyksestä. Asiakas- ja markkinointirekisteristämme poistamme tarpeettomat henkilötiedot viiden (5) vuoden välein. Sähköpostimarkkinointilistalta pääsee poistumaan itse jokaisessa lähetetyssä markkinointisähköpostissa olevan poistumislinkin kautta.

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Tietolähteinä ovat asiakas-, tilaus- tai asiakasprospektisuhteen aloitus henkilökohtaisessa tapaamisessa, sähköpostitse tai sähköisellä lomakkeella rekisterinpitäjän verkkosivuilla. Asiakas-, tilaus- tai asiakasprospektisuhteen aloituksen jälkeen tietoja kerätään automaattisella sähköisellä tunnistuksella rekisterinpitäjän sähköpostikirjeissä. Potentiaalisten asiakkaiden tiedot saadaan suostumuksella häneltä itseltään verkkosivustovierailun yhteydessä tai muun henkilökohtaisen tai digitaalisen vuorovaikutuksen yhteydessä.

Sun Ferry Oy:n omassa toiminnassa kertyviä tietoja täydennetään tarvittaessa yleisesti saatavilla olevien yritystietolähteiden (kuten YTJ:n ja TIEKE:n) kautta tai näiden puuttuessa kohdetahon verkkosivuilla julkisesti esillä olevilla tiedoilla.

8. Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Viranomaisille tietoja luovutetaan lain edellyttämissä tapauksissa, kuten esim. väärinkäytösten selvittämisessä ja ehkäisyssä. Asiakastietoja voidaan siirtää tai luovuttaa asiakkaan tekemän toimeksiannon toteuttamiseksi tai asiakkaan suostumuksella myös väliaikaisiin rekistereihin, kuten tapahtuma-, arvonta- kontaktointi- tai tutkimusrekistereihin. Näiden em. väliaikaisiin rekistereiden tietoja käsitellään ainoastaan kunkin rekisterin käyttötarkoituksia varten, erikseen informoidulla tavalla. Sun Ferry Oy luovuttaa henkilötietoja perintätoimistolle, kun se on tarpeellista maksujen valvomiseksi.

9. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Pääsääntöisesti Sun Ferry Oy ei siirrä tai luovuta asiakkaan henkilötietoja Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Tietoja voidaan kuitenkin tarvittaessa siirtää tai luovuttaa Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle henkilötietolain sallimilla tavoilla mikäli:

  • tiedot siirretään maahan tai ko. maassa sijaitsevaan organisaatioon, jossa Euroopan komissio on todennut tietosuojan tason olevan riittävä, tai
  • sopimusjärjestelyin voidaan taata tietosuojan riittävä taso, tai
  • mikäli rekisteröitävä on antanut siihen suostumuksensa.

Milloin mahdollista, Sun Ferry Oy on valinnut henkilötietojen säilytyspaikaksi tietoturvalliset, Euroopassa sijaitsevat palvelinkeskukset. Jotkin edellä mainituista palveluntarjoajista ja/tai rekisterinkäsittelijöistä saattavat varmuuskopioida tietoja EU/ETA-alueen ulkopuolelle Yhdysvaltoihin. Tiedot varmuuskopioidaan, jotta tiedot olisivat turvassa myös tilanteissa, joissa pääasialliset palvelimet menevät epäkuntoon. Sun Ferry Oy on varmistanut, että palveluntarjoajat ja/tai rekisterinkäsittelijät ovat liittyneet EU:n ja Yhdysvaltain väliseen ns. Privacy Shield -ohjelmaan (https://www.privacyshield.gov/list), jonka tarkoituksena on varmistaa eurooppalaisten tietojen tietoturvallinen käsittely Yhdysvalloissa.

10. Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto säilytetään Sun Ferry Oy:n lukitussa toimitiloissa sijaitsevissa lukituissa säiliöissä. Valvomaton kulkeminen tilaan on ulkopuolisilta estetty. Omatoiminen pääsy tiloihin on sallittua vain niille ja mahdollistettu vain niille, jotka ovat kirjallisilla sopimuksilla Sun Ferry Oy:n jäseniksi sitoutettuja. Ns. ulkopuolisten henkilöiden pääsy tiloihin on aina valvottua.

Tietojärjestelmillä tallennettavat ja käsiteltävät tiedot ovat rajattujen ja nimettyjen henkilöiden käytettävissä. Käyttö edellyttää kirjautumista tietojärjestelmään. Tietoverkko ja laitteisto, jolla rekisteri sijaitsee, on suojattu palomuurilla ja muilla tarvittavilla teknisillä toimenpiteillä. Tietojärjestelmään sisäänkirjautumiseen tarvittavia pääsytunnuksia luovutetaan vain Sun Ferry Oy:n jäsenille. Luovutuksia valvoo yhteyshenkilö. Kaikkia rekisterin tietoja käyttäviä sitoo vaitiolovelvollisuus.

11. Tarkastusoikeus

Jokaisella rekisteröidyllä on tasavertainen oikeus tarkastaa, käsitellä, poistaa, korjata ja muokata henkilörekisteriin talletetut tietonsa. Pyyntö tietojen edellä luetelluihin toimenpiteisiin voidaan rekisteröidyn toimesta osoittaa, toimeksiantaa ja pyytää käyttäen kaikkia yleisempiä kirjallisia yhteydenottomuotoja. Tarkastus- ja korjaustyöpyyntö on tehtävä kirjallisesti ja lähetettävä allekirjoitettuna yllä mainitulle rekisteriasioista vastaavalle henkilölle. Yhden tarkastus- ja korjaustyöpyynnön käsittely vuodessa on rekisteröidylle maksutonta. Tietojen tarkastus- ja korjaustyöpyynnössä on yksilöitävä korjattava virhe ja ilmoitettava korjatut tiedot. Tietoja voivat rekisteröidyn puolesta ja erillisestä pyynnöstä käsitellä vain Sun Ferry Oy:n kirjallisesti valtuutettu jäsen.

12. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Vastustamisoikeus:

  • Rekisteröidyllä on oikeus koska tahansa vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli rekisteröity kokee, että Sun Ferry Oy on käsitellyt henkilötietoja lainvastaisesti tai, että Sun Ferry Oy:llä ei ole oikeutta käsitellä joitain henkilötietoja.

Suoramarkkinointikielto:

  • Sun Ferry Oy hankkii verkkomainontaa mm. Facebookilta ja Googlelta. Nämä yhtiöt eivät kuitenkaan koskaan saa rekisteröidyn henkilötietoja Sun Ferry Oy:n välittämänä, eikä tällaisessa mainonnassa ole kyse suoramarkkinoinnista, vaan se perustuu evästeisiin.
  • Sun Ferry Oy ei koskaan myy tai muutoin luovuta henkilötietoja muille tahoille markkinointitarkoituksiin.

Poisto-oikeus:

  • Mikäli rekisteröity kokee, että joidenkin ko. rekisteröityä koskevien tietojen käsittely ei ole tarpeen Sun Ferry Oy:n tehtävien kannalta, on rekisteröidyllä oikeus pyytää Sun Ferry Oy:tä poistamaan kyseiset tiedot. Sun Ferry Oy käsittelee pyynnön, jonka jälkeen tiedot joko poistetaan tai rekisteröidylle ilmoitetaan perusteltu syy, miksi tietoja ei voida poistaa. Mikäli rekisteröity on eri mieltä ratkaisusta, on rekisteröidyllä oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle (http://www.tietosuoja.fi/fi/index/yhteystiedot.html). Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia, että Sun Ferry Oy rajoittaa kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua.

Risteilyn varaus- ja kuljetusehdot

1. Sun Ferry Oy:n varaus ja peruutusehdot

Sun Ferry Oy, jäljempänä laivojen operoija, noudattaa laivojen varaamisessa ja tehtyjen varausten peruutuksissa seuraavia ehtoja. Nämä ehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun asiakas vahvistaa varauksen kirjallisesti eräpäivään mennessä. Asiakkaan on peruttava varaus, jota hän ei aio käyttää.

2. Varaaminen ja maksaminen

Laivoilla tapahtuvat tarjoilut tilataan ja määritellään aina etukäteen, kuitenkin viimeistään 14 vrk ennen lähtöä. Laivan hinta ja ruokatarjoilut laskutetaan sen henkilömäärän mukaan, jonka asiakas on ilmoittanut 8 vrk ennen risteilyä. Juomat laskutetaan todellisen kulutuksen mukaan. Maksuvälineinä laivoilla hyväksymme myös yleisimmät pankki- ja luottokortit (Visa, Eurocard/Mastercard, Visa Electron, OK-ostokortti, Diners ja American Express). Oikeus hinnanmuutoksiin pidätetään.

3. Peruutukset

Peruutuspäivä on se päivä, jona Sun Ferry Oy on saanut tiedon peruutuksesta. Jos asiakas osoittaa, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa ollakseen perillä tarkoitettuun aikaan, hyväksytään peruutus, vaikka se myöhästyisi tai ei tulisi lainkaan perille.

Mikäli asiakas peruu laivan vahvistetun varauksen 0–20 vrk ennen risteilyä, veloitetaan laivan sopimushinta. Mikäli asiakas peruu laivan vahvistetun varauksen 21–45 vrk ennen risteilyä, veloitetaan 50 % sopimushinnasta. Yli 45 vrk ennen perutuista vahvistetuista varauksista ei peritä maksua. Mikäli asiakas peruu tilatut ruokapalvelut 0–6 vrk ennen tilaisuutta, laskutetaan 100 % kustannuslaskelman arvosta.

Mikäli asiakas peruu Sun Ferry Oy:n yhteistyökumppaneilta tilaamia palveluita, noudatetaan kyseisten yhteistyökumppanien sopimusehtoja.

4. Kuljetusehdot

Matkustajien ja rahdin kuljetukseen sovelletaan kuljetusehtoja jotka ovat nähtävissä osoitteessa www.sunlines.fi. Kuljetusehdot ovat myös saatavissa Sun Ferry Oy:n toimistolta. Sun Ferry Oy:n vastuu on rajoitettu Suomen merilain mukaan.

5. Reklamaatiot

Mahdolliset reklamaatiot on aina tehtävä välittömästi henkilökunnalle tai miehistön jäsenelle.

Mikäli tämä ei ole mahdollista, asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee reklamaatio lähettää kuukauden kuluessa tapahtumahetkestä sähköpostilla osoitteeseen sunlines@sunlines.fi. Sun Ferry Oy varaa reklamaatioiden käsittelyyn kuukauden käsittelyajan.

6. Muuta huomioitavaa

Sun Ferry Oy ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, kuten odottamattomista säänvaihteluista, asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Sun Ferry Oy:llä on oikeus perua varaus, mikäli kyseessä on ylivoimainen este (Force majeure). Tällöin asiakkaalla on oikeus saada rahat kokonaisuudessaan takaisin. Sun Ferry Oy voi myös perua varauksen, jos varausta koskevia suorituksia ei makseta ajallaan.

Kuljetusehdot

  1. Rahdinottaja on Sun Ferry Oy. Kuljetussopimus on rahdinottajan ja matkustajan välillä.
  1. Matkustaja on velvollinen noudattamaan aluksen järjestys- ja turvamääräyksiä kuljetuksen aikana.
  1. Rahdinottaja vastaa henkilövahingosta, joka matkustajalle aiheutuu matkalla sattuneesta tapahtumasta, jos vahinko on aiheutunut rahdinottajan tai jonkun hänen vastuullaan toimivan virheestä tai laiminlyönnistä. Sama koskee matkatavaran häviämistä, sekä matkustajan myöhästymisestä aiheutuvaa vahinkoa.
  1. Matkustajan tulee näyttää toteen, että hänelle tai hänen matkatavaroilleen aiheutunut vahinko johtuu rahdinottajan tai hänen vastuullaan toimivien virheestä tai laiminlyönnistä.
  1. Rahdinottajan vastuu on Suomen merilain luku 15. 15§ mukaan rajoitettu yhtä matkustajaa kohden ja kaikki saman matkan aikana tapahtuneet vahingot yhteen laskien:
  • 175 000 SDR:n henkilövahingoista
  • 4 150 SDR:n matkustajan kuljetuksen viivästymisestä
  • 1 800 SDR:n, kun kyseessä on matkatavaran menetys, sitä kohtaava vahinko tai viivästyminen
  • 10 000 SDR:n ajoneuvoa kohden
  • 2 700 SDR:n, kun kyseessä on muun matkatavaran menetys, sitä kohtaava vahinko tai menetys.

Rahdinottaja voi lisäksi vedota merilain 9 luku. § 5 mukaisiin vastuun kokonaisrajoitusmääriin. Matkustajan omavastuut:

  • 20 SDR matkatavara- ja viivästysvahingossa
  • 150 SDR ajoneuvovahingoissa
  • Erityisellä nosto-oikeudella (Special Drawing Right) SDR tarkoitetaan Kanvainvälisen Valuuttarahaston määrittelemää yksikköä, jonka kurssi oli 4.10.2013 1 SDR = 1,1321 €.
  1. Rahdinottaja ei vastaa:
  • henkilövahingosta tai käsimatkatavaroille aiheutuneesta vahingosta sekä viivästyksestä, joka on aiheutunut ennen kuin matkustaja on astunut tai käsimatkatavara on tuotu alukseen, tai matkustajan aluksesta poistumisen tai käsimatkatavaran aluksesta pois viemisen jälkeen.
  • rahasta, arvopapereista eikä taide- tai arvoesineistä.
  1. Aluksen päällystöllä ja miehistöllä ja muilla, joista rahdinottaja vastaa, on myös oikeus yllä mainittuihin vastuunrajoituksiin ja vastuuvapauteen.
  1. Näiden ehtojen säätelemiä asioita koskevat kanteet on nostettava merioikeudessa siinä hovioikeuspiirissä, jossa rahdinottajalla on kotipaikkansa tai jossa hän pääasiallisesti harjoittaa liikettään.
  1. Muilta osiltaan sovelletaan Suomen merilain määräyksiä.
Helmiradion Discoristeilyt Logo

Helmiradion Discoristeilyt

Valitse lähtö ja osta lippu

0 risteilylippua jäljellä

0 risteilylippua sis. ruoan

49 risteilylippua jäljellä

9 risteilylippua sis. ruoan

8 risteilylippua jäljellä

3 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

15 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

37 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

43 risteilylippua sis. ruoan

0 risteilylippua jäljellä

0 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

45 risteilylippua sis. ruoan

Hitmix Bileristeilyt Logo

HitMix Bileristeilyt

Valitse lähtö ja osta lippu

0 risteilylippua jäljellä

0 risteilylippua sis. ruoan

0 risteilylippua jäljellä

0 risteilylippua sis. ruoan

1 risteilylippua jäljellä

4 risteilylippua sis. ruoan

31 risteilylippua jäljellä

30 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

39 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

47 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

45 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

Yli 50 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua sis. ruoan

SunLines-Risteilyt-Logo

Stadin Groovein After Work

Valitse lähtö ja osta lippu

0 risteilylippua jäljellä

0 risteilylippua jäljellä

33 risteilylippua jäljellä

46 risteilylippua jäljellä

43 risteilylippua jäljellä

Yli 50 risteilylippua jäljellä